+Dodaj ogłoszenie

Szlak Trzech Jezior

Krótka i niezbyt wymagająca trasa – w sam raz na weekendową przejażdżkę czy przyjemny wypad z rodziną lub znajomymi. Wygodna droga biegnie głównie ubitymi i szerokimi drogami leśnymi i prowadzi wzdłuż trzech najważniejszych kąpielisk w Poznaniu: jeziora Rusałka, Strzeszyńskiego i Kierskiego.

Wyruszamy ze skrzyżowania ulic Małopolskiej i Nad Wierzbakiem, kierując się zielonymi znakami szlaku rowerowego do Szamotuł.  Warto trzymać się ścieżki rowerowej, umieszczonej po lewej stronie torów tramwajowych, aby po ok. 1 km przejechać pod ulicą Niestachowską. Następnie skręcamy w pierwszą drogę w lewo. Po prawej stronie będziemy mijać korty tenisowe i stadion TS Olimpia. Jedziemy szeroką leśną ścieżką, a po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym, jesteśmy już nad jeziorem Rusałka.

Cały czas jedziemy wzdłuż zielonego szlaku rowerowego, który w tym miejscu prowadzi przy samych torach. Skręcamy w prawo za wiaduktem.  Możemy jechać też drogą bliżej jeziora, bo dalej wszystkie drogi zbiegają się w jedną.

Trzymając się trasy, po pewnym czasie miniemy po prawej smażalnię ryb. Po lewej, w odległości ok. 200 metrów, znajduje się duża plaża.

Na dwóch kolejnych rozwidleniach najwygodniej jest wybrać środkowe ścieżki. Następnie, po ok. 700 metrach wracamy na zielony szlak rowerowy, odbijając w prawo. Zachowaj ostrożność – za 300 metrów będziesz przejeżdżać przez ruchliwą ulicę Lutycką.

Prosta, leśna droga prowadzi aż do stadniny koni. Następnie przecinamy ulicę Biskupińską (mała asfaltowa droga). Jadąc cały czas prosto, dotrzemy nad kąpielisko przy Jeziorze Strzeszyńskim.

Jeśli wolisz ominąć kąpielisko, które, szczególnie w sezonie, może być dość zatłoczone, po niecałych dwóch kilometrach od ulicy Biskupińskiej skręć w lewo (w tym kierunku prowadzi tylko jedna droga, więc łatwo ją znaleźć). Na swojej drodze spotkasz niewielki mostek, a gdy przez niego przejedziesz – skręć w prawo.

Mniej więcej 1 km za plażą zarówno nasza trasa, jak i szlak rowerowy, odbijają w lewo. Na następnym rozwidleniu należy skręcić w prawo. Po raz kolejny w czasie tej wycieczki jedziemy wzdłuż torów kolejowych. Po wyjeździe z lasu dotrzemy do drogi asfaltowej. Po prawej znajduje się przejazd kolejowy – przejeżdżamy przez niego i zaraz po przejechaniu torów skręcamy w prawo pod górkę.  To ulica Chojnicka, którą można rozpoznać po starym bruku.  Znowu jedziemy tu wzdłuż torów, aż dotrzemy do ruchliwej ulicy. Po jej przecięciu wjedziemy w asfaltową ulicę Nad Jeziorem. Nie zniechęcaj się podjazdem – na jego szczycie czeka punkt widokowy! Znajdziesz tam ławki, więc jeśli szukasz na trasie miejsca na odpoczynek, warto się tu zatrzymać.

Kolejne 1,5 km pokonujemy wzdłuż jeziora Kierskiego. Zachowaj tu szczególną ostrożność: w pobliżu znajduje się ośrodek rehabilitacyjny dla osób z chorobami serca. Pacjenci ośrodka mogą spacerować po naszej trasie.

Gdy dotrzesz do dzikiej plaży i parkingu samochodowego, odbij w lewo pod górkę. Kieruj się do wąskiej ścieżki po drugiej stronie ulicy Słupskiej.  Po chwili niepozorna ścieżka zmieni się w równą i wygodną leśną drogę. Po ok .4 km dotrzesz do Krzyżownik – tu skręć w lewo, w ulicę Polanowską. Za torami kolejowymi skręć w prawo, w ulicę Beskidzką. Następnie odbijamy po ukosie w lewo, w pierwszą widoczną drogę leśną. Gdy miniesz po lewej dom mieszkalny, skręć w lewo. Po przejechaniu nad potokiem Bogdanka dotrzesz znowu do trasy znad Rusałki do Strzeszynka. Skręć w  prawo, cały czas trzymając się zielonego szlaku rowerowego, a następnie jedź prosto po przekroczeniu ulicy Lutyckiej.

Przed jeziorem Rusałka skręć w prawo – w ten sposób znajdziesz się na przeciwległym do plaży brzegu. Jadąc wzdłuż jeziora, skręć w pierwszą ścieżkę w lewo. Dojedziesz nią do ceglanego mostu kolejowego. Gdy miniesz obiekty sportowe Olimpii, skręć w prawo, w asfaltową drogę. Przejedź po wiaduktem i trzymaj się ścieżki rowerowej, aż dotrzesz do skraju Parku Sołackiego.

Biuro obsługi klienta

Masz problem z funkcjonowaniem serwisu? Odezwij się do nas. Pomożemy!