+Dodaj ogłoszenie

Wycieczka z Młocin na Ochotę

Wycieczka z Młocin na Ochotę

Niezbyt długa i stosunkowo łatwa trasa.  Prowadzi przez miasto, więc warto pamiętać, aby podczas wycieczki zachować szczególną ostrożność. Będziemy poruszać się wzdłuż linii kolejowej i szosy fortecznej, która oddzielała miasto od podwarszawskich wsi, przez co długo zatrzymywała rozwój miasta.

 


 

Park Młociński

 

Rozpoczynamy wycieczkę w parku Młocińskim, na olanie. Poruszamy się na południe po drodze wyłożonej płytami, a następnie jedziemy ścieżką. Po prawej stronie mijamy pałac. Kilkaset metrów dalej ścieżka przechodzi w ulicę Prozy. Dalej skręcamy w lewo na skrzyżowaniu z ulicą Farysa, po czym dojeżdżamy do mostu Północnego. Wjeżdżamy do tunelu, przejeżdżamy pod mostem, a za nim zjeżdżamy w prawo, na kładkę pieszo-rowerową. Za kładką jedziemy na południe, poruszając się po gruntowej, rowerowo-pieszej ścieżce idącej w górę. Droga cały czas prowadzi prosto. Jedziemy przez Las Bielański, uważnie wypatrując odpowiednich znaków – na niektórych ścieżkach tutaj ruch rowerowy jest zakazany.

 

Las Bielański

 

Po obejrzeniu kościoła, dalej jedziemy na południe, poruszając się po ścieżce wzdłuż zachodniej strony muru klasztornego. Odbijamy w lewo na rozdrożu i zjeżdżamy w dół aż do wyjazdu z lasu oraz ulicy Podleśnej. Skręcamy w prawo w ścieżkę rowerową i wjeżdżamy ulicą Podleśną na górę. Przy zabudowaniach IMGW, na skrzyżowaniu z ulicą Marymoncką odbijamy w lewo. Mijamy stację metra po prawej stronie i jedziemy do skrzyżowania z ulicą Żeromskiego, przez którą przejeżdżamy.

 

Marymont

 

Dalej jedziemy szlakiem rowerowym. Najpierw jedziemy na wprost, wzdłuż ulicy Marymonckiej, a dalej wjeżdżamy w ulicę Ogólną, która prowadzi łagodnie w prawo. Ścieżka wiedzie wzdłuż alei Armii Krajowej. Po prawej stronie mijamy park Olszyna i dalej jedziemy na wprost. Przejeżdżamy przez ulicę Broniewskiego i znowu jedziemy prosto. Wkrótce znajdujemy się na wielopoziomowym skrzyżowaniu, przez które przedostajemy się za pomocą specjalnej estakady dla rowerów, biegnącej w lewo. Po chwili znajdujemy się po wschodniej stronie drogi ekspresowej nr 58. Dalej poruszamy się wzdłuż alei Prymasa Tysiąclecia. Po lewej stronie znajduje się tu cmentarz Powązki Wojskowe.

 

Powązki Wojskowe

 

Kontynuujemy jazdę po prawej stronie alei Prymasa Tysiąclecia. Przejeżdżamy przez ulicę Obozową, a następnie Górczewską. Od tego momentu, aż do Dworca Zachodniego, jedziemy równolegle do torów kolei obwodowej.  Na skrzyżowaniu z ulicą Wolską (to kolejne skrzyżowanie na naszej trasie) przejeżdżamy zgodnie z oznaczeniami trasy rowerowej na drugą stronę alei i dalej poruszamy się w tym samym kierunku, czyli na południe. Przekraczamy ulicę Kasprzaka i docieramy do tunelu pod torami przy Dworcu Zachodnim.

 

Dworzec Zachodni

 

Zsiadamy z roweru i sprowadzamy go po schodach do przejścia podziemnego. Przejeżdżamy na drugą stronę ulicy, gdzie na światłach przechodzimy na ulicę Bitwy Warszawskiej. Wzdłuż niej prowadzi ścieżka rowerowa. Jedziemy tą ścieżką na południowy wschód, przejeżdżamy przez ulice Szczęśliwicką i Białobrzeską. Docieramy do skrzyżowania z ulicą Grójecką. Po prawej stronie można tu zobaczyć Halę Banacha oraz pomnik Obrońców Warszawy 1939.

 

Hala Banacha

 

Dalej jedziemy ulicą Banacha, kierując się na wschód. Po lewej stronie mijamy budynki kampusu Uniwersytetu Warszawskiego. Kilkaset metrów dalej docieramy do ulicy Żwirki i Wigury. Przecinamy ją i wjeżdżamy na Pole Mokotowskie, gdzie kończymy naszą wycieczkę.

 

Pole Mokotowskie

Biuro obsługi klienta

Masz problem z funkcjonowaniem serwisu? Odezwij się do nas. Pomożemy!
574 140 550