Wycieczka z Młocin na Ochotę

Niezbyt długa i stosunkowo łatwa trasa. Prowadzi przez miasto, więc warto pamiętać,
aby podczas wycieczki zachować szczególną ostrożność. Będziemy poruszać się
wzdłuż linii kolejowej i szosy fortecznej, która oddzielała miasto od
podwarszawskich wsi, przez co długo zatrzymywała rozwój miasta.
Park Młociński
Rozpoczynamy wycieczkę w parku Młocińskim, na olanie.
Poruszamy się na południe po drodze wyłożonej płytami, a następnie jedziemy
ścieżką. Po prawej stronie mijamy pałac. Kilkaset metrów dalej ścieżka
przechodzi w ulicę Prozy. Dalej skręcamy w lewo na skrzyżowaniu z ulicą Farysa,
po czym dojeżdżamy do mostu Północnego. Wjeżdżamy do tunelu, przejeżdżamy pod
mostem, a za nim zjeżdżamy w prawo, na kładkę pieszo-rowerową. Za kładką
jedziemy na południe, poruszając się po gruntowej, rowerowo-pieszej ścieżce
idącej w górę. Droga cały czas prowadzi prosto. Jedziemy przez Las Bielański,
uważnie wypatrując odpowiednich znaków – na niektórych ścieżkach tutaj ruch
rowerowy jest zakazany.
Las Bielański
Po obejrzeniu kościoła, dalej jedziemy na południe,
poruszając się po ścieżce wzdłuż zachodniej strony muru klasztornego. Odbijamy
w lewo na rozdrożu i zjeżdżamy w dół aż do wyjazdu z lasu oraz ulicy Podleśnej.
Skręcamy w prawo w ścieżkę rowerową i wjeżdżamy ulicą Podleśną na górę. Przy
zabudowaniach IMGW, na skrzyżowaniu z ulicą Marymoncką odbijamy w lewo. Mijamy
stację metra po prawej stronie i jedziemy do skrzyżowania z ulicą Żeromskiego,
przez którą przejeżdżamy.
Marymont
Dalej jedziemy szlakiem rowerowym. Najpierw jedziemy na
wprost, wzdłuż ulicy Marymonckiej, a dalej wjeżdżamy w ulicę Ogólną, która
prowadzi łagodnie w prawo. Ścieżka wiedzie wzdłuż alei Armii Krajowej. Po
prawej stronie mijamy park Olszyna i dalej jedziemy na wprost. Przejeżdżamy
przez ulicę Broniewskiego i znowu jedziemy prosto. Wkrótce znajdujemy się na
wielopoziomowym skrzyżowaniu, przez które przedostajemy się za pomocą
specjalnej estakady dla rowerów, biegnącej w lewo. Po chwili znajdujemy się po
wschodniej stronie drogi ekspresowej nr 58. Dalej poruszamy się wzdłuż alei
Prymasa Tysiąclecia. Po lewej stronie znajduje się tu cmentarz Powązki
Wojskowe.
Powązki Wojskowe
Kontynuujemy jazdę po prawej stronie alei Prymasa
Tysiąclecia. Przejeżdżamy przez ulicę Obozową, a następnie Górczewską. Od tego
momentu, aż do Dworca Zachodniego, jedziemy równolegle do torów kolei
obwodowej. Na skrzyżowaniu z ulicą
Wolską (to kolejne skrzyżowanie na naszej trasie) przejeżdżamy zgodnie z
oznaczeniami trasy rowerowej na drugą stronę alei i dalej poruszamy się w tym
samym kierunku, czyli na południe. Przekraczamy ulicę Kasprzaka i docieramy do
tunelu pod torami przy Dworcu Zachodnim.
Dworzec Zachodni
Zsiadamy z roweru i sprowadzamy go po schodach do przejścia
podziemnego. Przejeżdżamy na drugą stronę ulicy, gdzie na światłach
przechodzimy na ulicę Bitwy Warszawskiej. Wzdłuż niej prowadzi ścieżka
rowerowa. Jedziemy tą ścieżką na południowy wschód, przejeżdżamy przez ulice Szczęśliwicką
i Białobrzeską. Docieramy do skrzyżowania z ulicą Grójecką. Po prawej stronie
można tu zobaczyć Halę Banacha oraz pomnik Obrońców Warszawy 1939.
Hala Banacha
Dalej jedziemy ulicą Banacha, kierując się na wschód. Po
lewej stronie mijamy budynki kampusu Uniwersytetu Warszawskiego. Kilkaset
metrów dalej docieramy do ulicy Żwirki i Wigury. Przecinamy ją i wjeżdżamy na
Pole Mokotowskie, gdzie kończymy naszą wycieczkę.
Pole Mokotowskie