+Dodaj ogłoszenie

Malownicze ścieżki Puszczy Zielonki

Dziś na trasie odkryjesz najładniejsze szlaki środkowej części Parku Krajobrazowego „Puszcza Zielonka”.  Poruszając się po dobrze oznakowanych drogach rowerowych, napotkasz na swojej drodze najciekawsze zabytki okolicy, poznasz urokliwe leśne ścieżki i nacieszysz się niesamowitą ciszą i spokojem.

Startujemy z dworca PKP w Murowanej Goślinie, skąd kierujemy się ok 250 m na południe. Tu odbijamy w prawo, aż dojeżdżamy do głównej drogi (nr 196). Jedziemy nią 100 m w stronę Poznania, po czym odbijamy w ulicę Przemysława. Dalej poruszamy się trasą rowerową R-2. Po ok. 3 km zmiennej drogi (asfalt przeplata się tu z ubitą drogą i brukiem), skręcamy w prawo, by wjechać na teren Parku Krajobrazowego „Puszcza Zielonka”.

Musimy przejechać kolejne 3 km, aż dotrzemy do ośrodka Uniwersytetu Przyrodniczego. Przed nim skręcamy w lewo, na czerwony szlak pieszy, który doprowadzi nas do wsi Zielonka.  (Jeśli masz ochotę na kąpiel w Jeziorze Miejskim lub po prostu na chwilę odpoczynku, zamiast w lewo, skręć tutaj w prawo.) Na początku, po wjechaniu na czerwony szlak możesz odnieść wrażenie, że jest bardzo wymagający, jednak po ok. 2 km znacznie się uspokaja.

Zaraz za jeziorem, już w Zielonce, skręcamy w prawo, w szeroką, ubitą drogę. Kawałek dalej skręcamy w lewo, zgodnie z oznaczeniami niebieskiego szlaku pieszego oraz Ringu wokół Poznania.  Podążając za pomarańczowymi oznaczeniami Ringu, po prawie 1,5 km wjedziemy na Trakt Poznański. Charakterystycznym punktem jest tutaj też drogowskaz na Dąbrówkę Kościelną. Nie zbaczamy z trasy i jedziemy cały czas prosto, aż dotrzemy do asfaltu, gdzie odbijamy w prawo i wjeżdżamy do wsi.

Przed umieszczonym na wzgórzu kościołem skręcamy w prawo. Dalej jedziemy prosto, cały czas śledząc znaki Ringu, zgodnie z którymi dalej skręcamy w stronę Osiedla Leśnego. Stąd po 200 m skręcamy w lewo. Dalej, gdy dotrzemy do poprzecznej drogi ułożonej z nierównych płyt, skręcamy w lewo. Ten fragment drogi nie jest zbyt przyjemny ani wygodny, ale poruszamy się nim jedynie 2 km. Po tym dystansie odbijamy w lewo, a po kolejnych 700 m powtarzamy ten manewr. Wjeżdżamy na drogę brukowaną, której nawierzchnia po chwili zmienia się w asfalt. Po kolejnych 800 m skręcamy w polną drogę w prawo – tędy dotrzemy do Wronczyna.

Po wjechaniu na drogę asfaltową we Wronczynie, zaraz skręcamy w prawo. Następnie, przy większej szosie, znów skręcamy w prawo. Jeszcze przed cmentarzem, ale za wjazdem do wsi,  odbijamy w leśną drogę. Zachowaj szczególną czujność, bo to miejsce jest dość słabo oznakowane.

W drodze przez las, najpierw mijamy jeziora, a następnie skręcamy w prawo na pierwszym skrzyżowaniu (Ring skręca tu w lewo). Po 0,5 km na rozwidleniu wybieramy prawą odnogę i poruszamy się nią aż do poprzecznej drogi, którą biegnie szlak R-2. Skręcamy w prawo, by po ok. 700 m przeciąć asfaltową drogę w Tucznie. Dalej kierujemy się prosto, brukową drogą. Trzymamy się trasy R-2 i dojeżdżamy nią do Pławna, gdzie wjeżdżamy na szosę. Tutaj na trasie pojawiają się oznaczenia Małego Pierścienia Rowerowego – podążając za nimi, dotrzemy aż do Murowanej Gośliny. Po prawie 4 km, za jeziorem Kamińsko, skręcamy w lewo,  w las, a po ok. 1 km wjeżdżamy na wielką polanę. Poruszamy się po wąskiej ścieżce i zaczynamy mijać pierwsze zabudowania. Wkrótce przecinamy tory na niestrzeżonym przejeździe kolejowym. Ok. 400 m dalej docieramy do głównej, asfaltowej drogi Poznań – Skoki. Skręcamy w prawo i po ok. 1 km znajdujemy się w centrum, skąd możemy łatwo dostać się do dworca PKP, podążając za kierunkowskazami.

Biuro obsługi klienta

Masz problem z funkcjonowaniem serwisu? Odezwij się do nas. Pomożemy!