+Dodaj ogłoszenie

Przy dźwiękach Mazurka Dąbrowskiego – szlakami Józefa Wybickiego

Wyjątkowa gratka dla miłośników wycieczek historycznymi szlakami – trasa prowadzi szlakiem związanym z postacią Józefa Wybickiego. Podczas tej wycieczki poznamy bliżej przyrodę Rogalińskiego Parku Krajobrazowego oraz kilka interesujących architektonicznie obiektów, np. pałac w Manieczkach czy drewniany kościół św. Jakuba w Żabnie.

Prawie w całości, oprócz ostatniego fragmentu prowadzi drogą asfaltową – mają na niej szansę również osoby poruszające się na rowerach o wąskich oponach.

Zaczynamy na dworcu kolejowym w Mosinie, skąd jedziemy niebieskim szlakiem na południe. Po lewej stronie mijamy 150-metrowy komin dawnej Fabryki Mebli. Dalej skręcamy w lewo, w ulicę Śremską, przejeżdżamy przez tory kolejowe, a niemal 1,5 km dalej wjeżdżamy na drogę asfaltową do Brodnicy. Wyjeżdżamy z Mosiny, a ponad 3,5 km dalej wjeżdżamy do wsi Żabinka. Następnie docieramy do Żabna – tu warto skorzystać z wyznaczonej ścieżki rowerowej, biegnącej wzdłuż drogi.

Z Żabna ruszamy asfaltową drogą do Sulejowa. Ponad 2 km za Sulejowem dotrzemy do Brodnicy.

Za kościołem skręcamy w lewo, w kierunku Jaszkowa, trzymając się szlaku rowerowego R-9. Przejeżdżamy przez wieś Przylepki, a następnie skręcamy w prawo na Manieczki. Po przejechaniu 400 m drogi w kierunku Manieczek, odbijamy w lewo. (Jeśli chcesz zobaczyć opuszczony pałac wraz z polaną wprost idealną na piknik, zamiast skręcać do Manieczek, jedź jeszcze 100 m prosto).  Kiedy dotrzemy do Manieczek, po ok. 700 m skręcamy w prawo – w drogę nr 310. Ok. 0,5 km za pałacem miniemy popularną dyskotekę „Ekwador”.  Za pawilonem handlowym skręcamy w prawo, kierując się oznaczeniami R-9 i czerwonego szlaku rowerowego. Po prawie 2,5 km znajdujemy się na asfaltowej drodze we wsi Górka, gdzie skręcamy w prawo. Następnie dwa razy skręcamy w lewo (po ok. 350 i 650 m). Wkrótce dojeżdżamy do Brodnicy, do skrzyżowania przy kościele. Jedziemy w prawo (na Mosinę), a dalej w lewo, w kierunku Iłówca. Cały czas kierujemy się zgodnie z czerwonym szlakiem rowerowym: najpierw skręcamy w lewo na Ogieniec, a potem w prawo, w polną drogę.  Po chwili przed nami widoczne są już pierwsze zabudowania Czempinia. Przejeżdżamy prosto przez skrzyżowanie i po blisko 2 km docieramy na czempiński rynek.

Po prawej stronie mijamy kościół w Czempiniu. Z głównej drogi odbijamy na Kościan (droga biegnie prosto przez rynek). Wjeżdżamy na ulicę długą, a na skrzyżowaniu przy przejeździe kolejowym jedziemy dalej wzdłuż torów, aż do końca trasy na stacji PKP Czempiń.

Biuro obsługi klienta

Masz problem z funkcjonowaniem serwisu? Odezwij się do nas. Pomożemy!