+Dodaj ogłoszenie

Jazda w terenie? Sprawdzamy jaki rower wybrać!

Jazda w terenie? Sprawdzamy jaki rower wybrać!

Dobry rower trekkingowy będzie tak naprawdę uniwersalny i sprawdzi się w wielu sytuacjach. Wybór odpowiedniego modelu ma ogromne znaczenie dla naszego komfortu w trakcie jego użytkowania. Warto poświęcić chwilę, aby wybrać najlepszą opcję dla siebie. Na co zatem zwrócić uwagę przy jego zakupie? 




Rower trekkingowy łączy w sobie cechy roweru miejskiego, górskiego i szosowego. Zwykle mają koła o średnicy 28 cali i wyposażone są w bieżnik terenowy. Opony są dostosowane do jazdy po mieście i poza nim.


Rower dostosowany do płci


Internetowe sklepy rowerowe, takie jak np. Multibike, oferują rowery trekkingowe z podziałem na przeznaczenie ze względu na płeć. Czasem na pierwszy rzut oka, nie widać różnicy pomiędzy męskim a uniwersalnym modelem (mają np. trochę inny kolor i geometrię ramy oraz kierownicy). Te przystosowane dla kobiet różnią się zazwyczaj ramą (opadającą ku tyłowi). Choć warto zauważyć, że w męskich modelach od jakiegoś czasu też znajdziemy „sloping” górnej rury. Wynika to z dbałości o komfort użytkownika, szczególnie przy wsiadaniu i zsiadaniu z roweru.


Odpowiednia rama


Nad wyborem ramy powinniśmy się szczególnie pochylić. Jest to jeden z najważniejszych elementów. Stalowe, aluminiowe i karbonowe – z nimi spotkasz się najczęściej. Pierwsze z nich są najtańsze i dosyć wytrzymałe. Dla niektórych wadą może być ich duża waga, szczególnie dla osób, które jeżdżą po płaskim ternie.Ramy aluminiowe są droższe i mniej wytrzymałe. Przy jej wyborze warto zaopatrzyć się także w dobrej jakości przednie amortyzatory np. olejowo-sprężynowe (trwałe i stosunkowo tanie) lub olejowo-powietrzne (bardziej komfortowe, ale wymagające znacznie częstszego serwisowania). Amortyzatory pneumatyczne lub sprężynowe są zdecydowanie najtańsze, ale mogą nie poradzić sobie z warunkami trudniejszymi niż jazda po mieście. Ramy karbonowe są najlżejsze, ale też bardzo drogie i niezbyt wytrzymałe. Jeśli zależy Ci na małej wadze roweru to warto wziąć to pod uwagę, ale jeśli jeździsz duż po wyboistym podłożu to nie będzie to dobry pomysł.


Rozmiar koła


Najpopularniejszym rozmiar kół w rowerach trekkingowych są 28 cale, ale to nie znaczy, że nie znajdziemy innych. W sklepach internetowych są też takie o średnicy 26 i 29 cali. Te pierwsze będą lżejsze i bardziej zwrotne, drugie – stabilne i dostosowane do szybkiej jazdy. Przy wyborze opon kieruj się przeznaczeniem roweru. Płaskie będą odpowiednie do jazdy po mieście i równym terenie, z kolei te z głębokim bieżnikiem sprawdzą się w jeździe po trudniejszym podłożu.  




Rozmiar koła


Najpopularniejszym rozmiar kół w rowerach trekkingowych są 28 cale, ale to nie znaczy, że nie znajdziemy innych. W sklepach internetowych są też takie o średnicy 26 i 29 cali. Te pierwsze będą lżejsze i bardziej zwrotne, drugie – stabilne i dostosowane do szybkiej jazdy. Przy wyborze opon kieruj się przeznaczeniem roweru. Płaskie będą odpowiednie do jazdy po mieście i równym terenie, z kolei te z głębokim bieżnikiem sprawdzą się w jeździe po trudniejszym podłożu.


Komfortowe siodełko


Przy wyborze siodełka, szczególną uwagę zwróć na jego szerokość – za szerokie będzie obcierać wewnętrzną stronę ud. Siodełka i nakładki żelowe dobrze amortyzują wstrząsy i dopasowują się do ciała, a poza tym są najtańszą opcją. Droższe będą te skórzane – często również wypełnione żelem. Główną ich zaletą jest na pewno jakość i materiał pozwalający skórze oddychać. Musimy jednak pamiętać, aby o takie siodełko odpowiednio dbać.  




Hamulce i przerzutki


Najpierw sprawdź, jakie hamulce posiada model roweru, którym jesteś zainteresowany. Może być to V-brake ze względu na największą popularność. Ten model jest tani i lekki, i co ważne – zwykle wystarczający dla roweru trekkingowego. Jeśli jednak potrzebujesz czegoś mocniejszego, warto zwrócić uwagę na hamulce tarczowe hydrauliczne. Jeśli planujesz trudne trasy, to wybór dla ciebie. Liczba przerzutek powinna być ważna dla tych, którzy jeżdżą dużo i po wymagającym terenie. Można przyjąć, że sprawdza się tu zasada – im więcej tym lepiej. Będziesz mógł precyzyjnie dostosować poziom trudności do wybranej trasy. 

Biuro obsługi klienta

Masz problem z funkcjonowaniem serwisu? Odezwij się do nas. Pomożemy!
574 140 550